Sistem Informatic pentru Clinica

MEDIS CLINICA

MEDIS este un sistem informatic integrat, de gestiune a activitatilor medicale desfasurate in cadrul unei unitati medicale de tip CLINICA, POLICLINICA, CENTRU MEDICAL, LABORATOR.

Se asigura astfel o gestionare integrala a informatiilor specifice unitatii medicale in sistemul informatic, inclusiv integrarea cu aparatele medicale de laborator si cu cele pentru investigatii de specialitate. Sistemul informatic Medis are o structura modulara, fiind format din doua subsisteme principale: Medis Clinica si Medis Laborator, ce pot functiona si independent: subsistemul destinat asistentei medicale (consultatii medicale de specialitate) si cel destinat laboratoarelor medicale.

Principalele functionalitati ale sistemului MEDIS:

  • evidenta pacientilor, a consultatiilor si tratamentelor aplicate acestora (fisa pacientului);
  • urmarirea evolutiei tratamentelor si analizelor medicale;
  • calculul costurilor serviciilor medicale si decontarea acestora;
  • elaborarea automata a tuturor situatiilor ce trebuie raportate la CNAS si/sau alte case de asigurari de sanatate (inclusiv pentru analize de laborator);

FUNCTIONALITATI

Sistemul informatic Medis Clinica se armonizeaza perfect cu activitatea clinicilor si centrelor medicale de tratament si contribuie simtitor la inlaturarea erorilor ce pot aparea in urma interventiilor umane. Medis Clinica realizeaza urmarirea fluxului de pacienti in clinica si stocarea informatiilor medicale rezultate din consultatii, aspecte ce imbunatatesc considerabil calitatea actului medical. Sistemul permite definirea caselor de asigurare, a listelor si a contractelor cu acestea, cat si a tarifelor investigatiilor contractate cu diferite case de asigurare.

Receptie

Medis Clinica  asigura o gestiune excelenta a relatiilor cu clientii prin evidenta listei pacientilor si a programarilor (confirmari de programari, reprogramari, liste de asteptare sau anulari de programari), cu urmarirea fluxului de pacienti in cabinetele medicale in timp real. Exista de asemenea posibilitatea de a trimite automat SMS-uri catre pacienti, atat pentru confirmarea programarilor cat si in scop de informare referitor la alte date considerate importante.

Sistemul calculează pe baza preturilor din nomenclatoare si din listele cu tarife cu casele de asigurari, sumele de plata ale pacientilor. La receptie de realizeaza tiparirea facturii pe tipizat sau dupa modelul specific centrului, emiterea bonului fiscal si generarea de diverse rapoarte (situatia financiara a pacientilor, urmarirea tuturor consultatiilor si restul de plata al pacientilor).

Astfel, circulatia corecta si fluida a informatiilor dinspre unitatea sanitara spre pacient si viceversa, ajuta la eficientizarea activitatii medicale, contribuind totodata la fidelizarea continua a clientilor. Pe baza datelor introduse se pot obtine anumite rapoarte cum ar fi: programari, orarul medicilor, liste de preturi sau lista medicilor trimitatori, etc.

Cabinete de specialitate

Medis Clinica ii ofera  fiecarui medic specialist  posibilitatea de a-si vizualiza programarile, si de a introduce informatiile medicale rezultate din consultatii in foaia de consultatie a pacientului. Astfel, se acorda o mai mare importanta actului medical, lucru ce contribuie considerabil la satisfactia pacientilor.

Sistemul permite operarea de modificari locale asupra consultatiilor deja efectuate, referitoare la decontarea catre casele de asigurari si vizualizarea tuturor codurilor introduse in perioada selectata si actiunea pentru care acestea au fost generate.

Medis Clinica realizeaza de asemenea gestionarea serviciilor medicale, in conformitate cu legislatia in vigoare ce reglementeaza domeniul de medicina muncii: legea securitatii si sanatatii in munca a angajatului nr. 319/2006, HGR nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, HGR nr. 355/11.04.2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor. Prin urmare, sistemul tine evidenta firmelor, angajatilor si a profesiilor acestora, permite deschiderea fiselor de aptitudine, programarea/reprogramarea controalelor medicale la angajare sau periodice (efectuate de subcontractor sau de catre medicii interni ai clinicii), etc.

Se realizeaza raportarea concediilor medicale emise in unitatile clinice. Printre functionalitati se numara raportarea concediilor medicale pentru una sau mai multe conventii si pentru un numar nelimitat de medici. Fisierul de raportare este agreat de catre CNAS, fiind similar cu formatul SIUI.

Dispecerat Ambulanta

Medis Clinica asigura evidenta permanenta a solicitarilor, pastrarea istoricului solicitarilor la nivel de pacient si permite tiparirea fisei de interventie dupa completarea datelor, configurarea tipurilor de urgente, a ambulantelor, soferilor si tipurilor de chestionar cu asocierea tipului de urgenta.

Management

Medis Clinica permite colectarea datelor din intreg sistemul pentru a le evidentia in rapoarte bine definite ce pot fi accesate in orice moment pentru decizii manageriale rapide, corecte si eficiente. Faciliteaza generarea rapoartelor necesare, configurabile in formatul agreat de beneficiar,  altele decat cele ce sunt predefinite in aplicatie, precum:

          • Venituri clinica (Incasari)venitul total al clinicii;
          • Venituri / Specialitate (Incasari)veniturile totale obtinute pe fiecare specializare in parte si valori incasate pe fiecare medic cu specializarea respectiva;
          • Incasari medici detaliat - raport folosit pentru plata medicilor interni. Contine informatii privind activitatea medicului din perioada selectata si valoarea pe care o incaseaza medicul pentru prestatiile efectuate, etc.;
          • Activitate medici interni – activitatea unui medic (data consultatiei, numele si prenumele pacientului, tranzactiile efectuate si valoarea fiecareia) intr-o anumita perioada de timp.

Administrare IT

Datorita unui grad inalt de configurabilitate, sistemul permite administrarea si configurarea activitatii medicale de specialitate privind definirea caselor de asigurari, a listelor si a contractelor cu acestea, cat si a tarifelor investigatiilor contractate cu diferite case de asigurari.
Sistemul informatic asigura gestiunea utilizatorilor si a drepturilor acestora si permite trace-ul pe utilizatori. Este destinat IT Managerului sistemului informatic.

Financiar-Contabilitate

Zona de operational

Pe zona de operational, Medis Clinica realizeaza stocarea si operarea  tuturor documentelor primare generate de fluxul de activitate. De asemenea, se permite  gestiunea stocurilor prin prelucrarea tuturor documentelor primare de baza care afectează stocurile si se realizeaza monitorizarea permanentă a acestora, fie că este vorba de materiale sanitare, materiale auxiliare sau obiecte de inventar.

Principalele facilitati oferite:

      • evidenta documente primare (contracte, comenzi interne de aprovizionare, facturi furnizori de servicii si stocuri, emitere facturi si bonuri fiscale, avize de expeditie, evidenta proforme clienti-furnizori,  incasari-plati pe/in casa si banca pe conturi de trezorerie, intrari diverse, iesiri diverse, evidenta efecte etc.);
      • evidenta incasari-plati (situatii incasari-plati pe documente, situatii neincasate-neplatite pe documente, rapoarte de datare debite-credite, situatii calcul penalizari depasire scadente la plata, etc.);
      • gestiune stocuri (balante stocuri, fise produs-material, stoc curent, inventarieri etc.);

Zona de contabilitate generala

Zona de contabilitate generala concentreaza intreaga informatie contabila a unitatii economice, realizand atat contabilitatea financiara cat si contabilitatea interna de gestiune. Este posibila atat analiza perioadelor precedente cat si a situatiei actuale in timp real.

Se realizeaza centralizarea si consolidarea informatiilor:

      • din contabilitatea financiara (clasele 1-7);
      • din contabilitatea de gestiune (clasa 9);
      • din conturi in afara bilantului (clasa 8);
      • la nivel de balanta, bilant, flux de numerar, cont de profit si pierdere.

Evidenta mijloacelor fixe

Medis Clinica permite evidenta mijloacelor fixe, calculul amortizarii si generarea automata a inregistrarilor contabile direct in zona de contabilitate generala. Sistemul permite configurarea modului de calcul al amortizarii cu optiunile posibile:

      • luna urmatoare punerii in functiune/luna iesirii;
      • luna următoare punerii in functiune/fara luna iesirii;
      • luna punerii in functiune/luna iesirii;
      • luna punerii in functiune/fara luna iesirii. 

Salarizare

Sistemul realizeaza evidenta personalului angajat si integrarea informatiilor referitoare la acesta in sistemul informatic existent in departamentul Financiar – Contabilitate. Aplicatia are functii de generare si gestionare a unei baze de date complete privind personalul angajat in cadrul unei unitati sanitare.

Programul permite calculul complet al salariului, trecand prin toate etapele acestei operatii: calcul avans, concedii de odihna si medicale, pontaje, sporuri, retineri datorate de angajat catre stat sau catre societate si calcul lichidare.